
 

 
 

CHINA MEDIA BULLETIN 
 

A weekly update of press freedom and censorship news 
related to the People’s Republic of China 

 

 

 

BROADCAST / PRINT MEDIA NEWS 
 

 Chongqing reverses ‘red’ TV policies 

 
In a rare propaganda policy reversal, Chongqing’s satellite television station resumed its broadcasting 
of popular drama series and news programs during prime time (7:30 p.m. to 11 p.m.) on March 26, 
according to the state-run newspaper China Daily. In February 2011, these had been taken off the air 
and replaced with pro–Chinese Communist Party (CCP) programs under orders from Chongqing 
CCP chief Bo Xilai, who was removed from office amid party infighting earlier this month (see 
CMB No. 13). Since his ouster, many of the unique policies and trends associated with Bo have been 
suppressed, including his promotion of revolutionary themes from the Mao Zedong era (see CMB 
No. 51). A Chongqing television singing program that featured Maoist anthems, called Daily Red 
Songs, has been reduced to a weekly show. Similarly, according to the Chongqing Daily on March 28, 
the city’s propaganda chief, He Shizhong, called on municipal propaganda workers to “firmly avoid 
movement-style [propaganda] methods” and “resolutely maintain a high degree of uniformity” with 
the CCP’s Central Committee. An executive at the state-owned Chongqing Broadcasting Group 
denied reports that the station would also be reinstating commercial advertisements, which had been 
replaced with CCP propaganda clips in 2011. However, on March 15, the same day Bo was sacked, a 
liquor advertisement was reportedly aired following a local evening newscast on Chongqing Satellite 

Issue No. 52: March 29, 2012 
Headlines 

 Amid official silence, Bo Xilai speculation turns to Briton’s death 

 Internet users report fleeting censorship gaps on taboo topics 

 State website lambasts Dalai Lama over self-immolations, ‘Nazi’ goals 

 Media pressure, cyberattack cloud Hong Kong chief executive election 

 China’s ZTE limits Iran telecom business after exposé 

http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-13#chongqing
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-51


www.freedomhouse.org 

Television. Despite the sudden rollback of Chongqing’s more aggressive approach to television 
propaganda, nationwide restrictions on television entertainment programming that have been 
introduced over the last several months remain in place (see CMB No. 47). 
 

 China Daily 3/27/2012: Chongqing channel restores TV series  

 Chongqing Daily 3/26/2011 (in Chinese): Chongqing satellite television 
programming to be modified  

 China Media Project 3/28/2012: Propaganda changes lanes in Chongqing 
 
 
 
 

 Amid official silence, Bo Xilai speculation turns to Briton’s death 

 
Since the official Xinhua news agency announced on March 15 that Chongqing Communist Party 
chief Bo Xilai was being removed from his post, Chinese officials and state-run media have offered 
no additional information on his fate or whereabouts, raising questions about whether he would also 
be ejected from the central party’s Politburo or face criminal charges (see CMB No. 51). This week, 
voices ranging from the New York–based Committee to Protect Journalists to the Chinese-language 
version of the Chinese Communist Party–owned Global Times newspaper called on officials to 
explain what was happening within the party’s top ranks. The information vacuum has been filled 
largely by speculation, including rumors of a coup attempt last week. More recently, online and 
foreign media discussion has focused on the mysterious death in Chongqing of a British 
businessman, Neil Heywood. Known to have close ties to Bo and his family, Heywood was found 
dead in his hotel room in November 2011 and was quickly cremated. Police claimed that he died due 
to excessive alcohol consumption, but acquaintances said he was not a heavy drinker, raising 
suspicions of foul play. On March 26, the Financial Times reported that former Bo aide Wang Lijun, 
whose attempt to seek asylum at a U.S. consulate triggered the scandal that led to Bo’s ouster, had 
alleged that Heywood was poisoned and was in a business dispute with Bo’s wife at the time of his 
death. Meanwhile, Chinese censors continued to restrict content involving Bo online. A search by 
China Media Bulletin editors for Heywood’s name on the popular Sina web portal—with the user 
location set as Beijing—and on the Baidu search engine returned only two or three results. By 
contrast, a search on Sina with the user location set as North America returned over 5,000 results. 
 

 Financial Times 3/23/2012: Wall of silence around fate of China’s Bo 

 CNN 3/23/2012: Heavy hand of China’s censors fuels online frenzy 

 CPJ 3/27/2012: How to stop rumors in China: Stop censorship  

 Global Times 3/22/2012 (in Chinese): Social rationality after Chongqing adjustment 

 Financial Times 3/26/2012: China urged to probe British man’s death  

 China Media Project 3/28/2012: Chatter about Heywood death deleted from Weibo 
 

 
 

http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-47
http://www.chinadaily.com.cn/china/2012-03/27/content_14918241.htm
http://cqrbepaper.cqnews.net/cqrb/html/2012-03/26/content_1515501.htm
http://cqrbepaper.cqnews.net/cqrb/html/2012-03/26/content_1515501.htm
http://cmp.hku.hk/2012/03/28/21051
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-51#Microblog%20censors
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/da1a7d48-74c0-11e1-ab8b-00144feab49a.html#axzz1qLLgp8Xs
http://articles.cnn.com/2012-03-23/asia/world_asia_china-florcruz-censorship_1_weibo-coup-rumors-china-s-internet?_s=PM:ASIA
http://www.cpj.org/blog/2012/03/how-to-stop-rumors-in-china-stop-censorship.php
http://opinion.huanqiu.com/roll/2012-03/2545323.html
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/da3eee6c-7718-11e1-baf3-00144feab49a.html#axzz1qWEKgDwy
http://cmp.hku.hk/2012/03/28/21018/


www.freedomhouse.org 

NEW MEDIA / TECHNOLOGY NEWS 
 

 Online cartoons mock government, attract censors 
 
Satirical cartoons have emerged as an effective way for Chinese netizens to criticize their 
government. A recent drawing by popular internet cartoonist Rebel Pepper was widely circulated on 
the web this month after the Chinese Communist Party (CCP) launched its “Learn from Comrade 
Lei Feng” campaign, which featured extravagant events to commemorate the 50th anniversary of 
the death of an army truck driver who has been used as a propaganda symbol since the Mao Zedong 
era (see CMB No. 50). The cartoon was first posted on Rebel Pepper’s microblog account, which 
currently has nearly 102,000 followers. It depicts a giant anglerfish with sharp teeth, dangling a 
glowing image of Lei Feng that lures a group of innocent-looking smaller fish. Explaining the 
cartoon, Rebel Pepper wrote that the Chinese government “still uses this sham image of Lei Feng to 
confuse gullible people.” The authorities and Chinese internet companies working on their behalf 
have attempted, with mixed success, to track and delete such subversive cartoons, which are not 
subject to automatic keyword-based filtering. The anglerfish image has apparently been overlooked, 
but on March 26, censors removed one of Rebel Pepper’s latest drawings from his microblog 
account. It depicts Chinese people bidding farewell to a large red ship that carries Mao and other 
CCP leaders and is labeled “Titanic.” A netizen known as Pi San, who runs an animation studio in 
Beijing, became famous last year after he created an animated video that alluded to various recent 
scandals in which ordinary Chinese, portrayed as rabbits, suffered at the hands of the powerful, 
depicted as tigers (see CMB No. 8). The video remains available on YouTube—which is blocked in 
China—but was removed from Chinese web portals and video-sharing sites the day it was posted. 
 

 China Media Project 3/27/2012: Cartoon post critical of CCP deleted  

 NPR 3/16/2012: Provocative Chinese cartoonists find an outlet online  
 
 
 

 Users report fleeting censorship gaps on taboo topics 
 
Despite the sophistication of China’s online censorship system, temporary openings periodically 
emerge. Amid the political shakeup following Bo Xilai’s ouster as Chongqing Communist Party chief 
on March 15 (see above, CMB No. 51), several instances of reduced censorship on highly taboo 
topics were reported. Beginning on March 17, some China-based readers of the Epoch Times—a New 
York–based international newspaper run by practitioners of the banned Falun Gong spiritual group, 
whose website is typically blocked in China—reported that they were suddenly able to access the site 
without the use of circumvention tools. Similarly, users said that results on China’s Baidu search 
engine for terms related to the 1989 Tiananmen Square crackdown included links to 
nongovernmental sources that would normally be obscured, including reports that Premier Wen 
Jiabao had recommended reconsidering the Communist Party’s ban on discussion or redress related 
to the incident. Others reported getting politically sensitive results through searches on Baidu and 
the Sina Weibo microblogging service for phrases like “Wang Lijun live harvest” and “bloody 
harvest,” a reference to allegations that former Bo aide Wang Lijun had been involved in the forcible 
extraction of bodily organs from Falun Gong prisoners of conscience for use in transplants. By 

http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-50#State%20media%20revive
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-8#satirical
http://cmp.hku.hk/2012/03/27/20986
http://www.npr.org/2012/03/16/148695679/provocative-chinese-cartoonists-find-an-outlet-online?sc=tw&cc=share
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-51


www.freedomhouse.org 

March 28, media reports and tests by China Media Bulletin editors indicated that most of these 
censorship gaps had been closed, though a search on Sina Weibo for “Wang Lijun live harvest” 
surprisingly returned 52 uncensored posts on the topic. There are some indications that the 
temporary openings stemmed from party infighting rather than technical glitches or negligence. A 
reputed faction that includes Bo, former president Jiang Zemin, and security chief Zhou Yongkang 
is associated with the Tiananmen and Falun Gong crackdowns, whereas those surrounding Wen and 
President Hu Jintao are believed to have supported less draconian approaches to both issues. 
 

 Epoch Times 3/26/2012: Bo Xilai fired, Epoch Times website unblocked behind 
GFW 

 Wall Street Journal 3/22/2012: Amid uncertainty in Beijing, the ultimate taboo 

 Epoch Times 3/28/2012: Chinese internet allows searches for ‘live [organ] harvest’ 

 Epoch Times 3/28/2012: ‘June 4 massacre’ internet ban partly lifted in China  

 
 

TIBET & XINJIANG 

 

 State website lambasts Dalai Lama over self-immolations, ‘Nazi’ goals 
 
The state-run news website China Tibet Online has launched harsh attacks on Tibet’s spiritual leader, 
the Dalai Lama, accusing him of inciting Tibetans to set themselves on fire and advocating Nazi-like 
racial policies. A March 22 Chinese-language editorial on the site called the Dalai Lama a “tricky liar” 
who sought to build a “Berlin Wall” of ethnic segregation and confrontation between ethnic 
Tibetans and China’s ethnic Han majority, whose numbers in Tibet have grown dramatically since 
Chinese forces took control of the region. Of the Dalai Lama’s call for Tibetan autonomy, the piece 
said, “How similar it is to the Holocaust committed by Hitler on the Jewish!” According to another 
editorial on the website, “Why doesn’t the Dalai Lama immolate himself” was the most common 
question from netizens. At least 30 Tibetans have set themselves on fire over the past year to protest 
the Chinese authorities’ repressive policies in Tibet. The Dalai Lama and the Tibetan government in 
exile have discouraged the practice but expressed sympathy for those involved. On March 28, a 
Tibetan man named Jamphel Yeshi died in India’s capital, New Delhi, two days after setting himself 
on fire during a demonstration against Chinese rule in Tibet. His death came just a few hours before 
Chinese president Hu Jintao arrived in India for an international summit. Photographs and video of 
Jamphel Yeshi running in flames were widely circulated on the global internet, in contrast to the 
previous cases that took place inside China, which have gone underreported due to a government-
imposed media blackout in restive Tibetan areas.  
 

 Guardian 3/25/2012: China accuses Dalai Lama of Nazi policies  

 China Tibet Online 3/22/2012: Seven questions for Dalai Lama  

 China Tibet Online 3/21/2012: Netizens indignant with Dalai clique for inciting self-
immolation 

 Associated Press 3/29/2012: Dead Tibetan activist Yeshi’s letter calls for freedom 
 

http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/bo-xilai-fired-epoch-times-website-unblocked-behind-gfw-208447.html
http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/bo-xilai-fired-epoch-times-website-unblocked-behind-gfw-208447.html
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/03/22/amid-uncertainty-in-beijing-the-ultimate-taboo
http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/chinese-internet-allows-searches-for-live-organ-harvest-210507.html
http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/june-4-massacre-internet-ban-partly-lifted-in-china-211460.html
http://www.guardian.co.uk/world/2012/mar/25/china-accuses-dalai-lama-nazi?newsfeed=true
http://eng.tibet.cn/2010gd/ydgd/201203/t20120323_1728910_1.html
http://eng.tibet.cn/2010home/bwpl/201203/t20120322_1728589.html
http://eng.tibet.cn/2010home/bwpl/201203/t20120322_1728589.html
http://www.hindustantimes.com/India-news/NewDelhi/Dead-Tibetan-activist-Yeshi-s-letter-calls-for-freedom/Article1-832755.aspx


www.freedomhouse.org 

 Outspoken Tibetan musician detained 

 
Radio Free Asia reported on March 26 that Ugyen Tenzin, a 25-year-old Tibetan singer from Yushu 
Prefecture in Qinghai Province, had been detained in February after he released an album dedicated 
to the Dalai Lama and other exiled Tibetan political and spiritual leaders. On a DVD of the album, 
An Unending Flow of My Heart’s Blood, the singer reportedly advocated the “religious and political 
cause of Tibet.” Unconfirmed reports have suggested that Ugyen Tenzin is in prison, is being denied 
access to visitors, and has been severely abused in custody, leaving him in poor health. According to 
overseas Tibetan groups, the Chinese government has arrested scores of local intellectuals and 
cultural figures since 2008, as their expressions of Tibetan identity are considered a threat to Chinese 
rule over the territory (see CMB Nos. 48, 49). 
 

 Radio Free Asia 3/26/2012: Popular Tibetan singer detained 
 
 

 Uighur netizens detained, Kadeer criticizes censorship 

 
The Germany-based World Uyghur Congress reported on March 15 that the Chinese authorities had 
recently detained a total of five Uighur youths in Xinjiang’s Qorghas County. Three were accused of 
inciting separatism by sharing religious pamphlets. The local police confirmed on March 4 that the 
other two, identified in Chinese as Amou and Yemou, were detained for spreading information 
harmful to national security and stability, after they reposted unverified reports on microblogging 
platforms that there were two bombs under the local Ili River Bridge (see CMB No. 50). A Chinese 
netizen told Radio Free Asia that he had seen similar postings, with different cities named as the 
locations of the bombs, circulating on the internet for over a year. “If a Han Chinese person had 
posted this, at most he would have been reprimanded by having to ‘drink tea’ with the police,” he 
said, referring to a common form of light interrogation. Separately, on March 16, Uighur exile leader 
Rebiya Kadeer urged the Chinese authorities to stop censoring news about a fatal shooting incident 
in Korla, a city near Xinjiang’s capital, Urumqi. According to Radio Free Asia, police had raided a 
farmhouse on March 8 and killed four Uighur men who were suspected of plotting terrorism. 
Kadeer warned that if the Chinese government “continues to keep events in the region secret, this 
will create an environment of rumors,” which could in turn lead to more ethnic tensions and 
violence. 
 

 Radio Free Asia 3/15/2012: Uyghur youths detained  

 Radio Free Asia 3/19/2012: China silent over slain Uyghurs 

 China Letter 3/11/2012: Xinjiang: Korla incident—an analysis 

 
HONG KONG 

 

 Media pressure, cyberattacks cloud chief executive election 
 
Several infringements on press and internet freedom in Hong Kong have been alleged in connection 

http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-48
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-49
http://www.rfa.org/english/news/tibet/song-03262012190715.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-50
http://www.rfa.org/english/news/uyghur/weibo-03152012171616.html
http://www.rfa.org/english/news/uyghur/korla-03162012153939.html
http://chinaletter.blogspot.com/2012/03/xinjiang-korla-incident-analysis.html


www.freedomhouse.org 

with the March 25 indirect election of Leung Cheung-ying as the territory’s chief executive. In the 
days before the vote, the International Federation of Journalists (IFJ) reported that the Chinese 
Liaison Office, which represents the central government in Hong Kong, had made telephone calls to 
several Hong Kong newspapers, castigating them for investigations of Leung and coverage of claims 
that the office had attempted to influence members of the 1,200-seat committee—dominated by 
pro-Beijing elites—that chooses the territory’s leader. One member of the election committee, 
himself a publisher, confirmed to the IFJ that the Liaison Office had called and subtly urged him to 
shift his support from Henry Tang, the candidate Beijing initially backed, to Leung. Separately, on 
March 23, administrators of an online election poll organized by Hong Kong University reported 
that its website had been brought down by a massive denial-of-service attack. Three days later, two 
men were arrested in connection with the attack, though their suspected motives remained unclear. 
Global Voices reported two cases of individuals who opposed Leung’s election being subjected to 
online harassment, possibly by progovernment commentators paid by the Chinese authorities, 
known pejoratively as the 50 Cent Party. In one incident, a professor received threatening e-mails 
and had defamatory remarks added to his Wikipedia profile. Another prominent Hong Kong 
opinion leader had his Facebook account suspended after a large number of users disingenuously 
complained to site administrators that a photograph of Hong Kong’s skyline at night—with a title 
saying that a dark new era had begun—violated Facebook’s code of conduct. Meanwhile, the Hong 
Kong election was closely watched by mainland netizens, becoming a top-trending topic on the 
microblogging platform Sina Weibo. Their reactions ranged from criticism of Leung’s close ties to 
the Communist Party to admiration for his ability to rise so high from humble beginnings. Some 
netizens observed that Hong Kong’s limited suffrage compared unfavorably to Taiwan’s direct 
presidential elections. 
 

 IFJ 3/22/2012: Mainland interference in political reporting alleged in Hong Kong 

 Wall Street Journal 3/25/2012: Mainland Chinese scrutinize Hong Kong vote  

 BBC 3/23/2012: Organisers say Hong Kong mock poll ‘under cyber attack’  

 Register 3/26/2012: Election poll shot down by DDoS-ers  

 Global Voices 3/26/2012: Hong Kong: Web freedom under threat, 50 Center Party 
takeover  

 South China Morning Post 3/27/2012: Media hail historic win but warn of challenges 
ahead 

 
 

BEYOND CHINA 
 

 China’s ZTE limits Iran telecom business after exposé 

 
ZTE, China’s second-largest telecommunications supplier, announced on March 27 that it is no 
longer seeking to expand in Iran, after Reuters reported the previous week that it held a $130 million 
contract with an Iranian state-owned company to build a sophisticated surveillance system for the 
country. According to the special report by Reuters, the deal was signed in December 2010 between 
ZTE and the Telecommunication Company of Iran (TCI), which has a near monopoly on landline 
telephone and internet services. It aimed to create a nationwide network capable of locating ordinary 
users, intercepting phone calls, and tracking text messages and e-mail conversations. The Chinese 

http://asiapacific.ifj.org/en/articles/mainland-interference-in-political-reporting-alleged-in-hong-kong
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/03/25/mainland-chinese-scrutinize-hong-kong-vote
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-17484848
http://www.theregister.co.uk/2012/03/26/hong_kong_vote_hack/
http://advocacy.globalvoicesonline.org/2012/03/26/hong-kong-web-freedom-under-threat-50-cent-party-takeover/
http://advocacy.globalvoicesonline.org/2012/03/26/hong-kong-web-freedom-under-threat-50-cent-party-takeover/
http://www.scmp.com/portal/site/SCMP/menuitem.2af62ecb329d3d7733492d9253a0a0a0/?vgnextoid=c2a5f20aa1f46310VgnVCM100000360a0a0aRCRD&ss=Hong+Kong&s=News
http://www.scmp.com/portal/site/SCMP/menuitem.2af62ecb329d3d7733492d9253a0a0a0/?vgnextoid=c2a5f20aa1f46310VgnVCM100000360a0a0aRCRD&ss=Hong+Kong&s=News


www.freedomhouse.org 

company has also reportedly acted as a middleman through which Tehran can dodge U.S. trade 
sanctions and obtain advanced technology from American companies such as Dell, Cisco, and 
Hewlett-Packard. ZTE spokesman Li Erjian claimed that his company only sells “standard” 
equipment to Iran for commercial use. However, internal documents revealed that the ZTE-TCI 
contract included a system described by ZTE marketing materials as a “turnkey solution for lawful 
interception” that offered “high security and good secrecy” and was “invisible to the targets.” 
Another leading Chinese telecommunications firm, Huawei, similarly announced in December 2011 
that it would no longer pursue new business in Iran after the Wall Street Journal reported that Iranian 
police had used its products to track dissidents via their mobile phones (see below, CMB No. 43). 
Both China and Iran are rated Not Free in Freedom House’s 2011 Freedom on the Net report. 
 

 Reuters 3/22/2012: Special Report: Chinese firm helps Iran spy on citizens  

 Reuters 3/27/2012: ZTE to stop looking for new customers in Iran  

 Business Insider 3/26/2012: ZTE cuts Iran ties at a very convenient time  
 
 

 Security concerns cited in Huawei-Symantec split 
 
The New York Times reported on March 26 that California-based security software company 
Symantec was ending its joint venture with Huawei after less than four years due to security 
concerns surrounding the Chinese telecommunications giant (see CMB No. 48). The U.S. 
government is currently working to share more classified information about online security threats 
with private companies, and according to the New York Times, Symantec anticipated that its 
affiliation with Huawei, which is known for its strong ties to the Chinese security establishment, 
would prevent it from becoming a recipient of such information. Symantec had first announced in 
November that it was selling its stake in the joint venture to Huawei, saying only that the project had 
achieved its objectives. In another apparent blow to Huawei, the company said on March 26 that the 
Australian government had barred it from becoming a supplier to the country’s National Broadband 
Network (NBN) due to cybersecurity concerns. The project aims to connect 93 percent of 
Australian homes and workplaces with fiber-optic cable by 2020. According to Reuters, Huawei’s 
bid for a $1.04 billion contract was blocked based on advice from the Australian Security 
Intelligence Organization. 
 

 New York Times 3/26/2012: Symantec dissolves a Chinese alliance 

 ZDNet 3/27/2012: ‘Worried’ Symantec ended Huawei alliance 

 CNN 3/27/2012: The trouble with China’s Huawei  

 Reuters 3/26/2012: Australia blocks China’s Huawei from broadband tender 
 
 
 
 
 

For additional information on human 
rights and free expression in China, 

see: 
Freedom on the Net 2011 

Freedom in the World 2011 
Freedom of the Press 2011 

 

To subscribe or submit items, e-mail: 
cmb@freedomhouse.org 

For archives, go to: 
http://www.freedomhouse.org/news/ 

china-media-bulletin 

http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-43#Huawei
http://www.reuters.com/article/2012/03/22/us-iran-telecoms-idUSBRE82L0B820120322
http://www.reuters.com/article/2012/03/27/zte-iran-idUSL3E8ER5VM20120327
http://www.chinahearsay.com/zte-cuts-iran-ties-at-a-very-convenient-time/#ixzz1qLKASHe1
http://www.freedomhouse.org/article/china-media-bulletin-issue-no-48#5
http://www.nytimes.com/2012/03/27/technology/symantec-dissolves-alliance-with-huawei-of-china.html?_r=2&partner=rss&emc=rss
http://www.zdnetasia.com/worried-symantec-ended-huawei-alliance-62304313.htm
http://money.cnn.com/2012/03/27/technology/huawei/
http://uk.reuters.com/article/2012/03/26/us-australia-huawei-nbn-idUKBRE82P0GA20120326
http://www.freedomhouse.org/images/File/FotN/China2011.pdf
http://freedomhouse.org/template.cfm?page=22&year=2011&country=8016
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2011/china
http://www.freedomhouse.org/report/freedom-press/2011/china
mailto:cmb@freedomhouse.org

